آستارا نیوز- نماینده عالی دولت در گیلان در نامه ای به وزیر نیرو، خواستار کاهش بهای قبوض برق مصرفی مردم استان شد.

به گزارش آستارا نیوز در نامه ˈمحمدعلی نجفیˈ به وزیر نیرو که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفت، با اشاره به توالی بی سابقه افزایش دمای هوا و رطوبت بالا ، خواستار کاهش بهای قبوض مصرفی مردم استان شد.

استاندار گیلان در این نامه خواسته است در پی مبالغ بالای صورت حساب برق مصرفی ماهیانه مشترکان به دلیل افزایش دمای بی سابقه در استان، قبوض برق مصرفی مشترکان خانگی از پانزدهم خرداد تا پانزدهم شهریورماه هر سال که در حال حاضر با ضریب گرمسیر چهار محاسبه می شود، به ضریب گرمسیر شماره سه در جدول محاسبات بهای برق خانگی کشور تغییر یابد.

در این نامه تأکید شده است: در چند سال اخیر بخصوص امسال افزایش بی سابقه دمای هوا و رطوبت بالای آن در استان گیلان و توالی و استمرار تعداد روزهای گرم در فصل تابستان، روند تغییر اقلیم آب و هوایی را تندتر کرده و موجب شده است که قشر عمده ای از مشترکان برق بخصوص در بخش خانگی بدلیل ضرورت استفاده از وسایل سرمایشی با مبالغ بالای صورتحساب ماهیانه روبرو شوند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی گیلان؛ متوسط دما از خردادماه تاکنون بالاتر از سال های گذشته و میانگین بلندمدت این ماه ها بوده است .

شهر رشت در 23 روز از ماه مرداد، دمای بین 33 تا 37 درجه را بصورت متوالی تجربه کرده است.

از ابتدای تیرماه تا هشتم شهریور نیز در استان گیلان باران نبارید.

در این مدت بیشترین دما در گیلان 42 درجه سانتیگراد در منجیل ثبت شد. در رشت نیز بالاترین دمای گزارش شده، 38 درجه سانتیگراد اعلام شده است.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 13 اسفند 1396 06:35 ق.ظ
Guide the companies of a PSI pet sitter today.
پنجشنبه 10 اسفند 1396 02:53 ق.ظ
I'm amazed, I must say. Seldom do I come across a blog that's both educative and amusing, and without a
doubt, you've hit the nail on the head. The issue
is something not enough men and women are speaking intelligently about.
I am very happy I came across this during my hunt for
something concerning this.
پنجشنبه 10 اسفند 1396 12:11 ق.ظ
Thanks for finally talking about >وبگاه تحلیلی خبری آستارا
نیوز | آستارا | گیلان | اخبار
| Astara - استاندار گیلان خواستار کاهش
بهای قبوض برق مصرفی مردم شد <Liked it!
سه شنبه 8 اسفند 1396 04:13 ق.ظ
The opposite kind of base is the coarse asphalt base.
دوشنبه 7 اسفند 1396 09:19 ق.ظ
Storage door installation shouldn't be that easy.
دوشنبه 30 بهمن 1396 01:23 ب.ظ
We love the people over at Benjamin Lawn & Panorama!
شنبه 28 بهمن 1396 08:23 ب.ظ
All Seasons Landscaping companies Puget Sound Space.
شنبه 21 بهمن 1396 03:40 ب.ظ
Hey There. I found your blog using msn. This is a really well written article.
I will be sure to bookmark it and return to read more of
your useful information. Thanks for the post.
I'll definitely comeback.
شنبه 21 بهمن 1396 12:07 ب.ظ
Hello! I've been following your site for a long time
now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from
Humble Texas! Just wanted to mention keep up the good
work!
چهارشنبه 18 بهمن 1396 12:01 ب.ظ
Couples love to hire limousines for their big day.
چهارشنبه 18 بهمن 1396 12:36 ق.ظ
Searching for a brand new Garage Door Opener?
چهارشنبه 22 آذر 1396 08:54 ب.ظ
We are a group of volunteers and starting a new scheme in our community.
Your web site provided us with useful info to work on. You've performed an impressive process and our whole community will
likely be grateful to you.
چهارشنبه 24 آبان 1396 11:53 ق.ظ
Hello There. I discovered your blog the use of msn. That is a very smartly written article.
I will be sure to bookmark it and return to read more of your useful info.
Thanks for the post. I'll certainly return.
یکشنبه 21 آبان 1396 09:12 ق.ظ
Hey would you mind letting me know which web host you're working with?
I've loaded your blog in 3 completely different web browsers and
I must say this blog loads a lot quicker then most.
Can you recommend a good web hosting provider at a reasonable
price? Many thanks, I appreciate it!
شنبه 20 آبان 1396 12:35 ق.ظ
Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you,
However I am going through issues with your RSS. I don't know why I
cannot subscribe to it. Is there anybody having similar
RSS problems? Anybody who knows the solution will you kindly respond?
Thanks!!
دوشنبه 16 مرداد 1396 08:04 ب.ظ
I every time spent my half an hour to read this weblog's content daily along with a mug of coffee.
دوشنبه 16 مرداد 1396 03:24 ق.ظ
Asking questions are in fact good thing if you are not
understanding something entirely, however this paragraph offers fastidious understanding yet.
جمعه 13 مرداد 1396 12:22 ب.ظ
hello there and thank you for your information – I have definitely picked up anything new from right here.

I did however expertise several technical points using this website, as I experienced to
reload the site many times previous to I could get it to load
properly. I had been wondering if your hosting is OK? Not that I'm complaining, but sluggish loading instances times will sometimes affect your placement in google and could damage your high-quality
score if advertising and marketing with Adwords.
Anyway I am adding this RSS to my e-mail and can look out for much more of your respective fascinating content.
Ensure that you update this again soon.
دوشنبه 12 تیر 1396 06:55 ب.ظ
As the admin of this web site is working, no uncertainty very quickly it will
be well-known, due to its feature contents.
یکشنبه 21 خرداد 1396 02:13 ق.ظ
I like the valuable information you provide to your articles.
I will bookmark your weblog and check once more here frequently.
I'm moderately certain I will learn many new stuff proper here!
Good luck for the following!
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:05 ب.ظ
I was able to find good advice from your blog
articles.
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 06:13 ق.ظ
Good way of explaining, and nice post to take information about
my presentation focus, which i am going to deliver in university.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 03:41 ق.ظ
Greetings from Florida! I'm bored to death at work so I decided to browse your blog on my
iphone during lunch break. I enjoy the knowledge you provide here
and can't wait to take a look when I get home.

I'm shocked at how quick your blog loaded on my cell phone ..

I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyways, awesome site!
سه شنبه 22 فروردین 1396 10:26 ق.ظ
Hi there, just became aware of your blog through Google, and
found that it is truly informative. I am going to watch out
for brussels. I'll be grateful if you continue this in future.
Many people will be benefited from your writing. Cheers!
دوشنبه 21 فروردین 1396 06:07 ب.ظ
It is the best time to make a few plans for the long run and it is time to
be happy. I have read this submit and if I may just I wish to recommend you
some attention-grabbing issues or suggestions.
Perhaps you can write next articles relating to this article.
I desire to read even more issues about it!
دوشنبه 21 فروردین 1396 07:29 ق.ظ
Hi! Do you know if they make any plugins to help with SEO?
I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm
not seeing very good results. If you know of any please share.
Appreciate it!
دوشنبه 14 فروردین 1396 06:21 ق.ظ
This blog was... how do you say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me.

Many thanks!
پنجشنبه 10 فروردین 1396 10:27 ق.ظ
If you wish for to get a great deal from this article then you
have to apply these methods to your won blog.
پنجشنبه 10 فروردین 1396 10:25 ق.ظ
Awesome! Its in fact remarkable post, I have got much clear idea
concerning from this piece of writing.
پنجشنبه 10 فروردین 1396 10:23 ق.ظ
Hello! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any suggestions?
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 31 تا 60
آستارا نیوز
وبگاه تحلیلی خبری
درباره وبلاگ

وبگاه تحلیلی خبری آستارا نیوز را با هدف اطلاع رسانی و ارتباط شفاف با شهروندان آستارایی و گیلانی راه اندازی نمودیم. امید است تا همواره بتوانیم در امر اطلاع رسانی صداقت و شفافیت را در راس اهداف خبری خود قرار داده و مطالب را فارغ از تمایلات شخصی و گروهی به سمع و نظر شما بازدید کنندگان محترم برسانیم. بدیهی است که نظرات شما راهگشا و یاری رسان ما در انجام این امر خطیر خواهد بود.

مدیر وبلاگ :
آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :